سسسسس

تفصیل سیاست‌ها و برنامه‌های تهذیبی مدرسه علمیه امام خمینی‌ره شهرستان گلپایگان

برنامه‌های معنوی

برگزاری درس اخلاق

جلسه اخلاق کاربردی ابتدای هر هفته با موضوعات مشخص تحت عنوان خصوصیات طلبه موفق با دعوت از اساتید برجسته اخلاق با حضور طلاب و جمع اساتید برگزار می‌شود.

برگزاری نمازهای جماعت

نماز شب:

به صورت داوطلب جمعی از طلاب جهت اقامه نماز شب در سالن اجتماعات با مسول مربوطه هماهنگی می‌کنند .

نماز صبح:

هر روز نماز صبح با حضور یکی از اساتید اقامه شده سپس دعای عهد خوانده می‌شود .

نماز ظهر و عصر:

هر روز نماز ظهرین توسط یکی از اساتید مدرسه  سر وقت اقامه می‌شود و امام جماعت احکام مبتلی به را آموزش می‌دهند  .

نماز مغرب و عشاء:

هر شب به موقع نماز جماعت توسط یکی از اساتید مدرسه برگزار می‌شود .

بیان حدیث توسط طلاب

یکی از برنامه هایی که دارالقرآن روح الامین در فضای داخلی مدرسه اجرا می‌کند بیان حدیث توسط طلاب محترم بین الصلاتین ظهر می‌باشد که با هماهنگی یکی از طلاب انجام می‌شود.

قرائت قرآن بعد از نماز

یکی دیگر از مصوبات جلسه دارالقرآن مدرسه خواندن یک صفحه قرآن بین نماز مغرب و عشا می‌باشد که مسولیت اجرای این برنامه نیز به عهده یکی دیگر از طلاب است.

برگزاری صبحگاه

هر روز صبح برنامه صبحگاه مشترک بین همه طلاب و اساتید مدرسه برگزار می شود و علاوه بر قرائت قرآن، برنامه‌هایی چون خواندن منشور روحانیت و تذکرات تهذیبی و آموزشی یا پژوهشی و… به مدت ده دقیقه انجام می‌گیرد.

برگزاری هیئت هفتگی

هر هفته سه‌شنبه شب‌ها، برنامه هیات و عزاداری یا مولودی خوانی توسط طلاب محترم برگزار می‌شود. در این برنامه سخنرانی و مداحی توسط خود طلاب انجام می‌گیرد و طلاب مهارت سخنرانی و مداحی را به تدریج یاد می‌گیرند.

برگزاری روضه قبل از نماز جمعه

هر هفته یک ساعت قبل از نماز جمعه، کلیه طلاب  در مجلس ذکر توسل به امام زمان (عج) موسوم به جمعه‌های عاشقی، شرکت  کرده و جمعا به  نماز جمعه تشریف می‌برند.

برگزاری نشستهای صمیمی باطلاب

طلاب متأهل:

مدیریت محترم مدرسه جهت رفع مشکلات متاهلین مدرسه، هم دیدار خصوصی در بیوت طلاب  دارند و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار می‌گیرند و هم نشست‌های  عمومی  در فضای مدرسه برگزار می‌کنند .

طلاب مجرد:

جهت ارتقای کیفیت برنامه‌های مدرسه، مجموعه کادر مدرسه، نشست صمیمی با طلاب را برگزار می‌کنند و مدیریت محترم مدرسه از نزدیک  در جریان مشکلات و انتقادات و پیشنهادات قرار می‌گیرند. ایشان گاهی به صورت خصوصی در حجره‌ها نیز نشستی را با طلاب حجره نشین دارند .

برنامه‌های قرآنی