سسسسس

مخالفت والدین با طلبه شدن و توصیه هایی برای جلب رضایت والدین

راه جلب رضایت والدین برای طلبه شدن چیست؟

مخالفت والدین با طلبه شدن و توصیه هایی برای جلب رضایت والدین

🗞 نصایح طلبگی #میرزا_جواد_آقا

💥 اگر جوانی بخواهد از بسیاری از آرزوهای مادی بگذرد و سرمایه و جوانی و استعداد خود را بیاورد که در راه خدمت به دین خدا و نوکری امام زمان علیه السلام مصرف کند، طبیعی است که مواجه شدن با آن، برای بسیاری از پدر و مادرها حتی اگر متدین باشند، بسیار سنگین است (https://eitaa.com/pazireshhowzeh)؛ ممکن است به فرزند خود اجازه ورود به چنین مسیر خطیری را ندهند و حتی ممکن است بگویند راضی نیستیم.

💥در اینجاست که جوان متدین با این سؤال رو به رو می شود که واقعا رضای خدا و امام زمانش (علیه السلام) در چیست؟ (https://eitaa.com/pazireshhowzeh)اگر این امر موجب نارضایتی والدین و عقوق آنها شود چه؟

✍️در پاسخ به این مهم، آیت الله العظمی تبریزی (https://eitaa.com/pazireshhowzeh)توصیه به «جلب رضایت والدین (https://eitaa.com/pazireshhowzeh)» کرده اند؛

♨️ مى خواهم طلبه شوم و لیکن پدرم با طلبه شدنم موافق نیست، چه نصیحتى میکنید؟

✅ فرزندم! متأسفانه بعضى از جوانان متدیّن و مخلص، با این مشکل مواجه می‌شوند، و لیکن شما با اخلاق، کردار و رفتار خود می‌توانید کارى کنید که والدین در خصوص طلبه شدن شما (https://eitaa.com/pazireshhowzeh) رضایت دهند.

🔹 اولین مرحله جهت کسب رضایت آنها، صبر و تحمل شما (https://eitaa.com/pazireshhowzeh) است. من هم وقتى طلبه شدم این مشکل را داشتم، اما بعداً والدینم از طلبه شدن من بسیار خوشحال بودند.

🔺در هر حال اگر می بینید که واقعاً استعداد کافى دارید و در آینده ان شاء الله شخص مفیدى خواهید بود، درس را شروع کنید و با والدین خود طورى برخورد کنید که خداى ناکرده حس نکنند به آنان بى اعتنا هستید، ان شاءاللَّه در نهایت، با حسن برخورد شما، رضایت خواهند داد.
(https://eitaa.com/pazireshhowzeh)
🔻 با تواضع و فروتنى، به خدا توکل کرده و به اهل بیت علیهم السلام متوسل شوید، از آنان علیهم السلام بخواهید که خداوند عنایت نماید تا قلب والدینتان نسبت به شما رئوف گردد (https://eitaa.com/pazireshhowzeh)، ان شاء اللَّه تعالى.

📚 منبع: درسهاى برگرفته از سیره استاد الفقهاء والمجتهدین میرزا جواد تبریزى

✳️ علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی پذیرش (https://eitaa.com/pazireshhowzeh) و تارنمای سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه برادران (https://paziresh.ismc.ir/) اطلاعات لازم را نسبت به شرائط و مراحل پذیرش کسب و اقدام به ثبت نام نمایند.

🌐 برای ثبت نام در حوزه علمیه امام خمینی ره گلپایگان کلیک کنید👇

پذیرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *